Telia
Med The Lost Connection Initiative visar Telia att de är mer än bara ett företag - de är en kraft för förändring och ett föredöme för andra företag att följa. För att Telia tror på framtiden, och framtiden är tillsammans.
Telia, ett välkänt men opersonligt varumärke, står inför utmaningen att kommunicera sitt varumärke på ett sätt som väcker intresse. I en bransch där alla operatörer verkar likadana, behöver Telia hitta ett unikt sätt att attrahera den yngre generationen.
Unga konsumenter anser att företag har samma ansvar som politiker när det kommer till att forma framtiden och efterfrågar företag som gör en meningsfull skillnad i samhället. Denna syn blir allt viktigare i takt med att unga konsumenter blir allt mer köpstarka och har möjligheten att välja det “bättre” alternativet.
Endast en av fem unga ser ljust på framtiden, och för de som befinner sig i utanförskap ser det ännu mörkare ut. Telia, ett varumärke som genomsyras av positivitet och utveckling, har potentialen att påverka denna dystra syn. De kan ha en verklig och positiv inverkan på unga människors liv.
Därför presenterar vi The Lost Connection Initiative. Det är ett initiativ som lyfter fram de som redan gör mest inom detta område – fritidsgårdar och föreningar. Som en del av initiativet lanserar Telia en webbtjänst som samlar alla Sveriges föreningar och fritidsverksamheter på ett och samma ställe. Denna tjänst möjliggör för unga att hitta nya sammanhang och skapa nya gemenskaper, både fysiskt och digitalt.
Genom detta initiativ tar Telia ett stort steg mot att bli ett ikoniskt varumärke som vågar ta ställning i frågor som är viktiga för deras kunder. De säkrar därmed sin position som en ledande aktör inom telekombranschen och stärker sitt varumärke på den svenska marknaden. Framför allt blir de attraktiva för en yngre målgrupp som söker meningsfulla upplevelser och engagemang.
Med The Lost Connection Initiative visar Telia att de är mer än bara ett företag – de är en kraft för förändring och ett föredöme för andra företag att följa. För att Telia tror på framtiden, och framtiden är tillsammans.