Fasadgruppen

Fasadgruppen

Bakom Fasaden - en kampanj där Fasadgruppen genom transparens visar branschens fördelar för att skapa intresse och locka fler unga till branschen, med slutmålet att konvertera fler ansökningar till yrkesgymnasium.

Brief: Öka attraktionskraften hos unga till yrken inom fasadtjänster.

Problem: På grund av låg kännedom och förutfattade meningar kring hantverksyrken, är det få ungdomar i Norden
idag som söker sig till hantverksgymnasium. Detta resulterar i att skolor behöver lägga ner och att en samhällsviktig
bransch blir lidande.

Insikt: Enligt Ungdomsbarometern är en bra lön, schyssta arbetsvillkor och goda anställningsmöjligheter det som
55 % av högstadieelever rankar som viktigast, utan att inse att alla dessa parametrar erbjuds inom fasadbranschen.

Lösning: Bakom Fasaden – en kampanj där Fasadgruppen genom transparens visar branschens fördelar för att skapa intresse och locka fler unga till branschen, med slutmålet att konvertera fler ansökningar till yrkesgymnasium.

Members

Vanessa Lehmann - Produktionsledning,
Carolina Lupén - Growth Marketing,
Marcus Hellgren - Strategisk Kommunikation,
Emil Orwar - Public Relations,
Nora Andersson - Growth Marketing,
Inez Olsson - Communication Design ,
Sara Kalin - Copywriting,
Christopher Runström - Art Direction