Fasadgruppen
Bakom Fasaden - en kampanj där Fasadgruppen genom transparens visar branschens fördelar för att skapa intresse och locka fler unga till branschen, med slutmålet att konvertera fler ansökningar till yrkesgymnasium.
Brief: Öka attraktionskraften hos unga till yrken inom fasadtjänster.
Problem: På grund av låg kännedom och förutfattade meningar kring hantverksyrken, är det få ungdomar i Norden
idag som söker sig till hantverksgymnasium. Detta resulterar i att skolor behöver lägga ner och att en samhällsviktig
bransch blir lidande.
Insikt: Enligt Ungdomsbarometern är en bra lön, schyssta arbetsvillkor och goda anställningsmöjligheter det som
55 % av högstadieelever rankar som viktigast, utan att inse att alla dessa parametrar erbjuds inom fasadbranschen.
Lösning: Bakom Fasaden – en kampanj där Fasadgruppen genom transparens visar branschens fördelar för att skapa intresse och locka fler unga till branschen, med slutmålet att konvertera fler ansökningar till yrkesgymnasium.